Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Monday, January 31, 2011

Pemakanan Anti Kanser


Mendengar tentang (CANCER) ia tentu membuatkan rasa, Betul tak? Bagaimanapun , adakah anda tahu cara termudah untuk menghalang atau sebahagian besarnya meminimumkan risiko kanser ialah dengan mempunyai makanan antikanser pada satu asas harian. Pada asasnya kesihatan ini mempertingkatkan makanan mengandungi bahan kimia atau sebatian-sebatian dikenali sebagai fitokimia yang boleh main satu peranan yang amat penting dalam mencegah ketumbuhan berbarah. Tak hairanlah, makanan ini yang penuh sesak dengan fitokimia mempamerkan kebolehan-kebolehan berlawan kanser mengagumkan. 

Senarai Makanan Antikanser 

Berikut merupakan eberapa makanan paling berkesan yang boleh melawan kanser:

Buah-buahan
Jeruk merupakan sumber yang kaya vitamin C, sebuah fitokimia terkenal. Dengan demikian, tidak salah untuk mengatakan bahawa makan jeruk dapat mengelak daripada kanser . pesakit kanser payudara juga disarankan untuk makan jeruk seperti yang kaya limonoid (belum fitokimia lain) yang juga menunjukkan sifat anti-kanser. Seperti disebutkan di atas, buah seperti strawberi, cranberry, Acai berries dan blueberry juga mengandungi fitokimia dalam jumlah yang cukup. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa blueberry membantu mengurangkan saiz tumor kanser. Dalam kajian lain, didapati bahawa berry boleh menyekat sel kanser usus besar daripada bertambah banyak dan tersebar ke jaringan di dekatnya. Hal ini menunjukkan bahawa buah, khususnya blueberry bertindak sebagai agen anti-kanser yang sangat baik dan boleh memainkan peranan penting untuk melindungi tubuh dari kanser usus besar.

Sayur-sayuran
Sayuran yang meliputi bayam, tomato, kembang kol, kubis dan brokoli serta sayur-sayuran seperti kecambah brussels juga dalam senarai makanan anti-kanser. sayuran ini dapat membantu menjaga kesihatan yang baik, memberikan sifat anti-inflamasi dan juga merupakan sumber antioksidan yang baik yang menunjukkan aktiviti anti-kanser. Wortel dan brokoli mengandungi pelbagai melawan kanser sebatian yang membantu untuk mengecilkan saiz tumor. Memang, sayur-sayuran ini bertindak sebagai senjata ampuh untuk mencegah dan mengurangkan kemungkinan pertumbuhan kanser. Penyelidikan bahkan menyarankan bahawa brokoli dikukus atau mentah termasuk dalam makanan boleh membalikkan kerosakan yang disebabkan oleh sel-sel kanser.

Herba
Herbal seperti bawang putih boleh pergi jauh dalam mencegah kanser. Senarai makanan Anti-kanser tentu tidak lengkap tanpa menyebutkan bawang putih di dalamnya. Pelbagai kajian telah mendedahkan bahawa bawang putih tidak dimiliki sifat anti-kanser dan sangat berkesan untuk menyekat kanser. Kajian telah menemui hubungan antara bawang putih dan pencegahan kanser. Bahan utama dalam bawang putih, belerang sekutu menunjukkan kemampuan anti-kanser dan dapat berperanan dalam menjaga kanser perut dan prostat di cek. Walaupun penelitian lebih lanjut diperlukan, kajian awal menunjukkan bahawa ia dapat menurunkan kemungkinan perkembangan kanser. Ramuan Kunyit yang biasa ditambah ke kari yang telah menunjukkan kemampuan untuk menghancurkan sel-sel kanser. 

Kacang Brazil
kacang Brazil juga boleh menyumbang untuk menjauhi kanser . Bahan aktif kacang Brazil selenium yang terbukti merupakan ubat anti-kanser yang berkesan. Kesan anti-kanser selenium membuat kacang Brazil sebagai salah satu makanan anti kanser terbaik. Pesakit boleh makan kacang Brazil (di moderasi) untuk melambatkan perkembangan kanser.


Makan kaya Gandum

makanan kaya gandum akan menghasilkan antioksidan dan mineral selenium dan kerana itu secara substansial dapat mengurangkan kemungkinan jatuh korban kanser usus dan payudara. Dengan demikian, makanan gandum seperti oatmeal, roti gandum, beras merah dan bijirin gandum sarapan perlu ditambah dalam diet anti-kanser untuk menurunkan risiko kanser.

Diet Anti-Kanser

Peraturan umum yang praktikal dalam makanan yang dianggap sihat bila rendah lemak. Diet Anti-kanser tidak berbeza daripada diet yang sihat. Untuk menjadi bahan makanan yang tepat, tinggi lemak tepu seperti junk food (hamburger, donat), makanan yang digoreng (kentang goreng, hot dog) dan makanan olahan (kerepek, kuih) tidak punya tempat dalam makanan anti-kanser. diet kemoterapi Kanser juga melibatkan banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Kajian terbaru juga menunjukkan bahawa pola pemakanan vegetarian mengurangkan peluang mereka untuk mendapatkan semua jenis kanser. Jadi, mengurangkan pengambilan daging (mengelakkan daging merah) dan memilih potongan ramping daging, bekerja untuk 'mengurangkan risiko kanser. Secara keseluruhan, diet tinggi protein dan rendah lemak meningkatkan kekebalan dan menjaga kesihatan dalam keadaan baik. Elakkan penggunaan minyak goreng, pengikut diet anti kanser menganjurkan minyak zaitun kerana ia merupakan sumber yang baik omega 3 asid lemak esensial (lemak sihat).


Tidak ada keraguan bahawa kanser adalah penyakit yang ditakuti tetapi ia masih dicegah dengan mudah. Semua satu harus dilakukan dengan mengikuti diet sihat seimbang tinggi dalam sayur-sayuran dan buah-buahan yang disebutkan di atas. Namun, dengan pemakanan anti-kanser tidak akan berfungsi melainkan menghilangkan kebiasaan buruk seperti merokok dan alkoholisme untuk melengkapkan rawatan kanser. Kajian menunjukkan bahawa asap dari rokok membawa karsinogen, yang mencemari darah dan meningkatkan risiko kanser paru-paru. Secara keseluruhan, memimpin gaya hidup yang bebas daripada kanser bererti menumpukan pada makanan sihat, tetap aktif secara fizikal dan berpantang dari merokok.

2 comments:

kongsi share said...

slm

kongsi share said...

💐Assalamualaikum slm sejahtera warga group📢
💐 Jom viralkan berita baik ni untuk pesakit kanser

1) Ni tentang hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 ambik penawar yang harga berpatutan tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.Sebelum tu nak pesan,jangan abaikan temujanji doktor kalau ada.

2)Dah ramai yg sembuh dengan asbab penawar ni yg berunsurkan ubatan bahan semulajadi yg selamat diambil. Walaupon bahan semulajadi tapi amat berkesan sambil merawat bukan sekadar melegakan untuk sementara waktu.

Saya rasa xlengkap kalau saya explain satu persatu setiap jenis ubat ni.Lebih baik tanya sendiri pengasasnya sebab tiap penyakit ade ubt yang khusus. Baik bertanya sendiri pada pengasasnya dan beritahu anda sakit apa.Dia akan explain semuanya.

3)Pengasas jus ni dh banyak berdepan dengan pesakit2 kanser, ade ramai yg dh sembuh.


Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni,sy sdri pon guna produk die dh 3thn.

Sy nak share ubat ni pd org lain jugak, tiada penyakit yang tiada ubat selain daripada mati, cubalah sebab setiap penyakit ada harapan sembuh.Kelemahan hati + putus asa akan lebih memudarat kan penyakit.TAPI JANGAN ABAIKAN APOINTMENT DOKTOR kalau ada.

Nanti kalau nak ikhtiar dgn ubatan dia,blh la join group whatsApp pejuang2 kanser,pengasas ada dalam group tu jugak, boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl,contohnye:
~~~~~~~~
▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Skg dia dh sembuh walaupon doktor bgtau dia boleh hidup 1tahun je lagi.
Dia mengarang sebuah buku berkenaan pengalaman sendiri melawan kanser dengan mengambil penawar jus ini sebagai rawatan alternatif selari dengan rawatan doktor (nk buku nti blh order)
~~~~~~~~
▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg dah sembuh dr kanser jus ni diambil selari dgn rawatan hospital.Apoinment x miss
~~~~~~~~
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Gurunya beritahu dia tak pernah nampak macam pesakit kanser tahap 4, sebab sentiasa nampak cergas.Asbab jus yang memberi tenaga dan merawat.Dia minum jus ni dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.
~~~~~~~~
▪Nani Faiza - kanser Usus Tahap 4 dan ketulan kanser 10cm telah merebak ke hati, bersabar dan setia merawat dengan jus herba ini tanpa mudah putus asa,sekarang sudah sembuh sepenuh nye. sel kanser sudah tiada.
~~~~~~~~
▪Pn. Rugayah Jilani -
Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- sudah sembuh !
~~~~~~~~
▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.
~~~~~~~~

▪Puan Nor Sabariah
- Ada asthma sejak 11tahun dulu
-Selalu jatuh sakit sebab sesak nafas dan semput ,adakalanya kalau semput sampai tak mampu berdiri dan kena merangkak untuk bergerak
-Sering bergantung pada inhaler setiap pagi
-Setiap kali batuk teruk akan sesak nafas dan akan ke klinik untuk sedut gas
-Lepas minum jus herba, dia xsemput lagi setiap kali batuk teruk. Dah xpergi klinik lagi sedut gas, setiap waktu pagi xperlu guna inhaler macam dulu.
~~~~~~~~
5) Pesakit yang dah sembuh dari kanser menjalani kimo dan wajib minum jus kalau tak nanti effect dari kimo sangat ketara lemah nya jika tak ambil langsung.

👍🏻In sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 yg lain

NOTE :
Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN macam produk2 lain yang masukkan herba2 biasa. Ia boleh diambil sebagai suplement.

Call order wasap@call
En mohd zuhairi 0174687570
0174687570

#sharing is caring

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...