Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Tuesday, March 22, 2011

Memilih Kad Kredit Adalah Idea yang Teruk???

Pada abad ke-21 dianggap era "KAD KREDIT". Betul k erk..Hurrm.Tanpa kad kredit banyak perkara terpaksa dihadkan. Namun Terdapat kesan yang membawa padah andai gagal mengawal perbelanjaan kad kredit Sehingga menjadi MUFLIS.....
Jadi di sini kita mempunyai posting yang menarik tentang 10 alasan utama kad kredit sesuatu yang teruk.

10.  Anda mendapatkan yang dipersetujui adalah 0% suku bunga kredit aplikasi kad tetap dan anda mula berfikir bahawa anda akan menerima kad suku bunga kredit 0% yang tetap, tapi entah dari mana "ajaib" mereka menghantar kad kredit yang tidak sepatutnya seperti yang diiklankan tapi mereka ingin anda miliki!

9. Syarikat kad kredit amat sayangkan anda apabila anda menghabiskan wang lebih dari yang dimiliki Kerana ini adalah titik di mana mereka mendapatkan wang. Mereka menjadi sangat bahagia dan kerana anda berhutang.

8. Keputusan kajian menunjukkan bahawa mereka yang menghabiskan lebih sedikit wang ketika mereka membeli-belah dengan menggunakan wang tunai di mana mereka yang menggunakan kad kredit akan menghabiskan lebih banyak wang!. Bangunlah wei! korang membakar wang bank Sendiri!

7. Jantung anda tidak pernah berhenti bermimpi! Kadang-kadang anda menyimpan wang tetapi anda lupa di rumah! Tapi tiba-tiba anda mendapati bahawa anda mempunyai sesuatu yang disebut "kad kredit" dan anda secara automatik membuat PEMBELIAN MELAMPAU.


6. Syarikat kad kredit mempunyai strategi bagi memuaskan anda dengan KEBENARAN yang dusta!. Kerana ketika bil pada akhir bulan tiba, begitu kurang dari anda berfikir bahawa anda overspending bukanlah masalah besar!. Pada dasar strategi mereka adalah untuk memanjangkan tempoh pinjaman sehingga suku bunga akan meningkat dan pada tahap lama anda akan berada dalam keaadaan BERHUTANG.
 

5. Nak tahu! Ada aturan tersembunyi pada kad anda, yang begitu kecil sehingga sukar untuk dibaca bahkan! Dan anda tidak suka membacanya. Tetapi apabila anda kebetulan membacanya, itu menunjukkan kepentingan syarikat adalah lebih.

4. Tidak hanya syarikat yang membuat wang dengan bunga yang anda bayar, tetapi juga mereka yang mendapatkan banyak pada kos yang digunakan.

3.
Syarikat kad kredit juga membebankan suku bunga besar pada kad, yang dua kali ganda dari tingkat suku bunga asli. Pernahkah anda berfikir! Bagaimana anda akan membayar semua itu?


2. Kad Kredit syarikat hanya menunggu anda membuat kesalahan kewangan! Kerana ia akan ke sejarah kredit anda, mereka mempunyai hak penuh untuk menaikkan tingkat bunga anda ke tahap yang diinginkan. Masa tu fikirlah macam mana nak bayar.


1. Kalian semua patut sedar tentang pentingnya laporan kredit dan ketika anda memiliki kredit yang teruk, maka akan mempengaruhi jumlah insurans yang perlu dibayar dan kos apartmen juga.

Jadi, Pilihlah langkah yang terbaik bagi mengurangkan tanggungan kredit yang melampau. Bagi mengelakkan tergolong dalam golongan yang MUFLIS akibat kad kredit... Tersenyum apabila had gaji dinaikkan kepada RM2000 bagi memiliki penggunaan kad kredit yang dibuat oleh BANK NEGARA. Bagus juga...

Sedikit Info: BANK MUAMALAT MALAYSIA tiada KAD KREDIT... (Untuk Mengelakkan Daripada Berhutang) tetapi ada akaun untuk selesaikan hutang untuk kad kredit daripada bank lain..Kalau x silap SKIM 1 HUTANG....Kalau tersilap Hope diperbetulkan.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...