Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Wednesday, March 23, 2011

Tentang Facebook Yang Korang X tau Kot....

 APAKAH ANDA BENAR-BENAR MEMILIKI HIDUP TANPA FACEBOOK! "

Kita selalu dengar Apabila melihat bahawa orang tertentu tidak menggunakan Facebook, seperti Facebook adalah salah satu Hal  yang mempunyai kesan nyata dalam kehidupan sekarang hari. Setelah Google & YouTube,rangkaian ini adalah laman sosial yang mempunyai populariti yang tinggi!....

Sehingga ada yang mengatakan menjalani hidup kita dengan dan untuk hanya facebook kerana ia seperti mempunyai oksigen untuk berjuta-juta orang. Tentang pengenalan sedikit atau facebook, itu diciptakan oleh Mark Elliot Zuckerberg pada tahun 2004. Pada dasarnya ia hanya menciptakan sebagai laman sosial untuk teman-temannya saja, tetapi kemudian ia membuat halaman untuk semua orang.
Berikut adalah fakta-fakta Facebook benar-benar menarik:

10. Bolehkah anda bayangkan sebuah negara yang melarang facebook?...agaknya apa jadi dekat pengguna fb kt negara tu....Mesti Meroyan kot..haha2.. 

9. Pengasas Facebook, Mark Zuckerberg adalah Jutawan termuda di dunia.

8. Para psikologi telah menemui penyakit yang disebut FAD (to Ketergantungan Disorder) dan saya kira semua orang Penderitaan itu...betul k semua orang dah terkena..hurrrmm ntah ler cuba tengok laporan ini:
  
Sindrom kemurungan Facebook landa remaja

NEW YORK - Satu kajian yang dilakukan oleh Universiti Stony Brook di sini mendapati golongan remaja berasa lebih bimbang jika tidak menghabiskan masa di laman rangkaian sosial, Facebook berbanding melakukan kerja sekolah, lapor sebuah akhbar semalam.
Menurut para penyelidik dalam isu terbaru jurnal Pediatrics, keadaan itu digelar kemurungan Facebook.

Ia berpunca selepas remaja menghabiskan banyak masa di laman maya walaupun diberi kerja rumah oleh guru di sekolah.

Penyelidikan itu mendapati, Facebook tidak memaparkan realiti sebenar kerana orang ramai pada kebiasaan akan menghantar status atau gambar tentang diri dengan menunjukkan kehebatan diri masing-masing. Seorang remaja berusia 16 tahun, Abby Abolt bersetuju dengan keputusan hasil kajian tersebut.

"Jika kamu tidak memiliki ramai kawan dan kurang melakukan aktiviti dalam kehidupan seharian sebaliknya melihat status pengguna lain dikemas kini, saya dapat memahami kenapa mereka (pengguna Facebook) berasa sedih.

"Facebook umpama pertandingan popular tentang siapa yang mendapat permintaan kawan paling ramai," jelasnya kepada agensi berita Associated Press.

Kajian itu yang diketuai oleh Dr. Joanne Davila dari Universiti Stony Brook mendapati, penghantaran mesej, e-mel dan waktu yang banyak dihabiskan di Facebook boleh menyebabkan emosi remaja terganggu. - Agensi

7. Facebook tidak menerima nama aneh seperti bunyi Leboe 'atau Allien, facebook akan menghapuskan tanpa penjelasan apapun.

6. Yang menarik, mari kita katakan facebook tidak seperti ibu-ibu menyusu, Kerana jika ibu mengupload gambar ketika Menyusui Bayi mereka, akaun tersebut akan dihapuskan.

5. Dikatakan bahawa untuk pengguna dikalangan mahasiswa adalah 85% dan sekitar 70% dari mereka log in setiap hari....termasuk aku kot.....

4. Lebih dari 30 juta pengguna mengemaskini status mereka sekurang-kurangnya sekali sehari.

3.Diantara 13 orang, seorang mesti mempunyai akaun facebook, dan lebih dari 500 juta orang menggunakan facebook sampai hari ini. Dan setiap orang mempunyai hampir 130 rakan-rakan merata-rata tempat.

2. Sekitar 333.333.333 foto di-upload setiap hari agar dapat berkongsi dengan keluarga dan rakan-rakan. Ntahler betul k tidak...tapi kalau tengok ada kemungkinan juga.

1. Lebih dari 60% lelaki dan perempuan telah menggunakan facebook untuk meluahkan rasa hati yang terpendam supaya dapat mengurangkan penderitaan kot...tapi rata-ratanya memang begitu....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...