Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Tuesday, March 8, 2011

Sesuatu yang Menarik tentang Zip YKK...


Sebelum ini emak pernah cakap, jika ingin membeli zip, pastikan membeli zip yang berjenama YKK. Ini kerana ia berkualiti dan bermutu tinggi. Oleh itu setelah sekian lama, kini barulah diketahui tentang YKK yang sebenarnya.


The YKK Yoshida Kogyo adalah singkatan daripada perkataan Kabushikikaisha (lima kali lebih pantas). YKK telah ditubuhkan pada tahun 1934 oleh Tadao Yoshida Kogyo Kabushikikaisha pada masa masa kini dikenali dengan Yoshida Industries Limited.


Kini, YKK adalah pengeluar zip yang terkemuka di dunia, YKK membuat sektar 90% daripada seluruh pembuatan zip di seluruh dunia. YKK mempunyai 900 syarikat di 68 negara di seluruh dunia. YKK tidak hanya membuat zip tetapi juga membuat mesin yang membuat zip. Kilang YKK yang terbesar terletak di Macon, Amerika Syarikat.



YKK juga mendakwa menjadi syarikat pertama yang mempromosikan tindakan perlindungan alam sekitar. YKK telah membangunkan “ environmentally friendly zippers”, mengikut falsafah YKK “ kitaran kebaikan” yang beerti bahawa satu akan mendapat kemakmuran ketika seseorang menjadi manfaat kepada orang lain. 


Dengan menggunakan prinsip ini, beliau telah berjaya mencipta zip yang terbaik di dunia dan akan terus bersaing di atas tempoh masa yang panjang dengan pengeluaran produk. Hal ini akan menguntungkan pengeluar yang membuat zip dan pelanggan akan menguntungkan syarikat dengan membuat zip yang berkualiti tinggi di masa hadapan 
           

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...