Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Saturday, April 16, 2011

Jom Kenali Jenama Sneaker

Sneakers adalah kasut diperbuat dari bahan fleksibel dan satu-satunya adalah sebahagian besar daripada getah. Bahagian atas kasut diperbuat daripada kulit atau kanvas. Pada awalnya, kasut sukan digunakan untuk sukan sahaja tetapi sekarang ia banyak digunakan sebagai kasut kasual juga. Anak-anak senang memakai untuk ke sekolah kerana memberi keselesaan kepada kaki. Mari kita lihat di 10 jenama kasut yang paling popular.

10. Royal
Ketika dua orang Australia berfikir bahawa tidak ada keperluan tali di kasut, maka pada saat itu Royal elastis lahir di dunia kasut. Ia terbentuk pada tahun 1996. Ciri-ciri utama mengenai syarikat ini ialah ia difokuskan pada sistem penutupan elastik untuk mengikat kasut untuk kaki. Royal elastis berkata TIDAK terhadap tali. Anda yang benci untuk menangani tali kasut mereka, Royal elastik adalah pilihan terbaik.

9.New Balance

Ini adalah syarikat perkilangan kasut yang berpusat di Boston. nama lengkap adalah New Balance Athletic Inc tetapi dikenali sebagai New Balance. Ia pertama kali didirikan pada tahun 1906 dan pada waktu ia dikenali sebagai New Balance Arch Support Company. New Balance tiada  nama kasut nya melainkan mengenalpasti kasut dengan nombor model 2,3 atau 4 digit. Anda mungkin tahu ia satu hal yang penting tentang New Balance, terutama apabila pergi membeli-belah di salah satu outlet New Balance dan ia diwakili oleh nombor model yang dimilikinya. Ini membayangkan semakin tinggi nombor model kasut, high quality bahawa kasut adalah dari segi lapisan dan kestabilan.

8. Marc Ecko

Ini didirikan oleh seorang perancang busana Marc Ecko dan pembuatan tapak kaki merupakan salah satu daripada 12 pusat utama pengeluaran yang syarikat ini beroperasi di saat ini.







7. Reebok

Ini adalah anak syarikat dari syarikat pakaian sukan Jerman Adidas dan menghasilkan kasut sukan. Joseph William foster yang mengangkat jenama Reebok, tinggal di desa 6 kilometer timur laut dari Bolton, United Kingdom. Lalu ia bergabung dengan anak-anaknya dan mereka menamakan syarikat JW Foster and Sons. Ini mempunyai pasaran yang sangat luas dan merupakan pengeluar alas kaki sangat baik.





6. DC

DC Shoes adalah sebuah syarikat Amerika yang berpusat di Vista, California dan didirikan oleh Ken Block dan Damon Way pada tahun 1993. Ia pakar dalam tapak kaki yang digunakan dalam sukan ekstrim. Hal ini juga ia menaja beberapa pengendali BMX dan pemain skateboard.





5. Vans

Di antara senarai syarikat perkilangan sneaker yang berpusat di Amerika, Vans adalah penambahan yang lain. Ia juga menghasilkan kasut, kasut skateboard dan kasut dll BMX


4. Puma

Puma AGRudolf Dassler Sport, dibentuk pada tahun 1942 dengan nama Gebruder Dassler Schuhfabrik oleh dua bersaudara Adolf dan Rudolf Dassler. Ketika hubungan diantara dua bersaudara bermasalah, terjadi dua jenama muncul iaitu Adidas dan Puma. Puma telah menaja ramai pemain dan dikenali untuk membuat kasut bola sepak.

3. Adidas  

Ini adalah syarikat induk dari Kumpulan Adidas dan terdiri dari syarikat pakaian sukan Reebok. Alas kaki olahraga adalah salah satu daripada banyak produk Adidas. Yang lain adalah beg, baju, jam tangan dan kacamata. Ini adalah syarikat utama dalam penyediaan kit pasukan untuk pasukan bola sepak antarabangsa.



2. Converse

Ini adalah sebuah syarikat kasut Amerika yang berpusat beroperasi sejak awal abad ke-20.










1. Nike

Nike adalah yang terbaik daripada semua syarikat perkilangan tapak kaki. Ia mempunyai lebih dari 30.000 pekerja di seluruh dunia.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...