Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Thursday, April 14, 2011

Kesan 3D pada Mata.....


Zaman sekarang ni, sumer gila 3D dari Movie, game, sampai ler dekat TV pun dah ad jugak. Selalu kita mendengar ramai orang cakap 3D ni merosakkan mata tetapi pernah x kita dengar ia baik untuk mata.....jom jika jelajah.....

Rupanya, 3D bukanlah sesuatu yang buruk bagi mata anak-anak terutamanya jika mereka di bawah usia 6, pada kenyataannya, 3D boleh membantu mendiagnosis jika anak mempunyai masalah mata apapun yang dapat mempengaruhi dirinya pada usia lanjut, Menurut kajian doktor mata di AS, jika seorang anak tidak melihat kesan 3D, ia mungkin mempunyai gangguan penglihatan seperti mata yang malas yang menuju ke penglihatan yang rendah.


Selain itu, anak-anak yang dapat melihat kesan tapi ketidakselesaan pengalaman seperti sakit kepala atau mual, mata mereka juga perlu diperiksa. Ini bukan hanya sesuatu yang dapat membantu mendiagnosis masalah di mata anak-anak, ia bermanfaat kerana masalah tersebut lebih mudah untuk memperbaiki jika tertangkap sebelum usia enam tahun, apabila sistem visual dalam otak kita lebih atau kurang dilakukan berkembang.
 
Menurut Mr Michael DueƱas, Pengarah Associate untuk Ilmu Kesihatan dan Dasar untuk American Optometric Association, mengatakan bahawa anak-anak lagi terkena 3D, baik itu game peranti seperti 3DS Nintendo atau video, ini memberi peluang yang lebih tinggi kepada mata untuk menangkap imej.

Jika anda ingin kedamaian dalam hidup anda, anda sebaiknya menyimpan ini untuk diri sendiri, saya hanya boleh membayangkan semua anak kecil berjalan di sekitar dan mengatakan bahawa anda sebaiknya membeli  3DS Nintendo kepada mereka.

(Sumber: Daily Mail)
 
*Setelah dinilai sesuatu yang ada mungkin baik dan mungkin juga buruk, terpulanglah kepada inividu untuk menilainya
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...