Pages

Jom Klik:Tawaran Hebat

Tuesday, May 17, 2011

Pengeluar Produk Bayi Utama di Dunia

Produk bayi  adalah merupakan  salah satu  produk  yang  paling banyak  di beli di dunia. produk Bayi dalah istilah yang lebih luas yang akan meliputi segala sesuatu yangmungkin bayi akan  digunakan. Ada  syarikat  fokus kepada  produk-produk penjagaan bayi. Kita Pasti akan memilih produk yang terbaik untuk diberikan kepada anak-anak...Apa lagi jom kita jajah siapa pengeluar produk bayi yang utama di dunia....

1. Procter & Gamble

Procter & Gamble adalah syarikat multinasional yang beribu pejabat di ohio. Ia banyak menghasilkan pelbagai barangan pelanggan. Ia menduduki tempat ke-5 di syarikat paling dikagumi pada senarai fortune. P&G dikreditkan dengan inovasi perniagaan, termasuk pengurusan jenama dan operasi sabun. P&G adalah pengeluar terkemuka produk bayi dan ia dapat dilihat hampir di seluruh dunia.

2. Johnson & Johnson
 
Johnson & Johnson adalah merupakan syarikat global Amerika dengan farmasi, alat kesihatan dan pengilangan bungkusan barangan yang ditubuhkan pada tahun 1886. Johnson & Johnson  merupakan salah satu pengeluar produk bayi yang terkemuka di dunai. J&J merupakan produk yang sangat popular di Asia Tenggara dan India.


3. Kimberly-Clark Corporation

Kimberly-Clark Corporation adalah merupakan sebuah syarikat Amerika yang menghasilkan sebahagian besar produk pengguna berasaskan kertas. Ini adalah satu lagi syarikat perkilangan besar yang menghasilkan produk bayi. Produk ace Kimberly-Clark di segmen ini adalah Huggies. Huggies mungkin pelopor dalam dippers bayi yang merupakan jenama bayi terkemuka di dunia.

4. Nestlé Carnation Infant Nutrition

Nestle adalah salah satu syarikat makanan nutrisi yang terbesar di dunia dan mendirikan beribu pejabat di Switzerlanf. Syarikat ini tumbuh secara signifikan semasa Perang Dunia Pertama dan selepas perang dunia kedua. Akhirnya memperluaskan pasaran yang luas dengan produk susu formula. Pada masa ini, syarikat ini beroperasi di 86 negara di seluruh dunia. Produk makanan bayi Nestle mungkin yang terbaik di pasaran dan mempunyai pasaran yang tinggi di sektor makanan bayi.


5. Mead Johnson Nutritionals

Mead Johnson & Company adalah syarikat yang majoriti dimiliki oleh Bristol-Myers Squibb selepas pengambil alihan pada tahun 1967 tetapi pada tahun 2009 adalah merupakan syarikat yang bebas. Mead Johnson adalah pengeluar utama susu formula, baik secara domestik atau pun secara global dengan produk Enfamil. Syarikat ini hadir di pasaran negara-negara yang membangun seperti China, Thailand, Malaysia, Indonesia & Vietnam dan mula mengembangkan kehadiran di India.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...